Tuesday, February 1, 2011

kisah 2

em . bila lihat dia berjalan di hdapan , aku cuba kejar .
semakin aku kejar , dia semakin menjauh , jauh , dan menjauh .
dan bila aku berhenti (baca: penat) , dia juga berhenti di hadapan aku .
aku cuba panggil ... tapi suara seakan tiada (baca: kelu) .
aku cuba capai tangan dia ... tapi dirinya seakan bayang-bayang (baca: kabus) .
.
.
.
mata aku mula bergenang dek air mata .
dalam hati aku berdoa ...
tuhan , jangan biarkan dia pergi jauh .
kerana aku sayang akan dirinya .
aku cinta dia ...
aku perlu dia ...
dalam hati aku ada dia ...
aku sekadar mampu berharap saja .
.
.
.
sedang aku berdiri kaku ,
aku lihat dia berlalu pergi .
berjalan dgn seseorang di sisinya .
berpegangan tangan , penuh gelak tawa .
OH ! hati aku hancur .
air mata tumpah juga akhirnya . dan aku kini benar-benar kecewa .
apakah ini balasannya buat ku ??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...